Flagstaff, Grand canyon and cookingclinic - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Anne Rengs - WaarBenJij.nu Flagstaff, Grand canyon and cookingclinic - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Anne Rengs - WaarBenJij.nu

Flagstaff, Grand canyon and cookingclinic

Door: Anne van Rengs

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

Heejjjj! Hier ben ik weer. Ondertussen zijn we verhuisd naar het koude en regenachtige Flagstaff. Een hele verandering, want voor mijn gevoel zitten we gewoon in de Ardennen! Truien en lange broeken zijn hier absoluut geen overbodige luxe. Gelukkig gaan we morgen weer door naar Las Vegas. Daar zal het ongeveer hetzelfde weer zijn als in Phoenix.

In Flagstaff is verder weinig te beleven. Veel restaurantjes zijn buiten het schoolseizoen gesloten. Alleen de fastfood tenten zijn open! Tegen de tijd dat ik terug ben in Nederland kun je me overal heen rollen!

Vandaag stond de Grand Canyon op het programma. Na een reisje van +/-anderhalf uur kwamen we daar aan. In de middag waren de weersvoorspellingen niet zo gunstig, dus werd er gisteren besloten om al om 8 uur te vertrekken. Toen we eindelijk in de canyon waren hebben we een deelvan de bright angel trail gelopen. Deze route komt uiteindelijk helemaal beneden uit, maar wij hebben maar een paar kilometer van de route afgelegd. 2.5 km dalen, om vervolgens dat sdtuk weer naar boven te klimmen. Wat was het de moeite waard. De Grand Canyon mag met recht een van de 7 wereldwonderen genoemd worden. We hebben de hele dag fantastisch weer gehad. Alleen op de terugweg begon het te regenen. Op dit moment zit op mijn bedje in de NAU dorms te wachten tot de douche vrij is. Iedereen zit namelijk onder het stof. Het lijkt net alsof we ons allemaal heel slecht hebben ingespoten met zelfbruiner.

Bij terugkomst op de campus konden we meteen door naar de hospitality school voor een BBQ workshop. Sinds ik bij De Wevert meer mag koken is mijn interesse op het gebied van koken een stuk groter geworden. We mochten in groepjes een typische amerikaanse bbqsaus maken aan de hand van een recept en daarna mochten we natuurlijk aanschuiven voor een typische Amerikaanse barbeque. Dat was een hele goede afwisseling van al dat fastfood van de afgelopen weken. Morgen reizen we af naar Las Vegas. Dat is een reis van een dikke 4 uur, en zal voor een iedereen worden gezien als een moment om even flink bij te slapen! Ik heb geen idee hoe het zit met het internet in Las Vegas en LA, maar jullie horen vast nog wel van mij.

Lieve groetjes,
Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 2536

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Summercourse Arizona

Landen bezocht: